Neljä askelta tietoiseen läsnäolevaan kuunteluun

Haluatko syventää asiakaskohtaamisia? Se onnistuu parhaiten pysähtymällä hetkeen sekä kuuntelemalla ja aistimalla asiakasta. Olen itse todennut tämän lukemattomia kertoja kohdatessani asiakkaitani sekä ollessani itse asiakkaana. Arvostettu tunne, joka jää hyvän asiakaskohtaamisen jälkeen, on todella positiivisesti kohottavaa.

Alla olevien vinkkien avulla voit kehittää vähitellen läsnäolevaa kuuntelua. Etene askel kerrallaan ja aloita jo heti seuraavan asiakkaan kanssa.

  1. Lopeta kaikki muu tekeminen ja pysähdy asiakkaan ääreen. On vain tämä asiakas ja tämä hetki. Jos ajatuksesi harhailevat, niin palauta ne aina uudelleen ja uudelleen tähän tilanteeseen.
  2. Keskity kuuntelemaan mitä asiakas sanoo. Kuule myös sivulauseet, joista voit saada tärkeää tietoa.
  3. Tarkkaile asiakkaan tunnetilaa ja kehonkieltä. Mistä ne kertovat?
  4. Ala sanoittamaan ääneen asiakkaalle mitä huomaat ja tunnet. Luota omaan intuitioosi.

Jos otat opit käyttöön, niin vähitellen huomaat, että pystyt auttamaan asiakastasi paremmin. Sinun tarkoituksesi ei ole muuttaa asiakasta, vaan saattaa asiakas sellaiseen tilaan, että hän haluaa rakentaa hyvää elämää.

Jaa kirjoitus ystävillesi, jos pidit siitäShare on Facebook
Facebook
Tweet about this on Twitter
Twitter
Share on LinkedIn
Linkedin

1 thought on “Neljä askelta tietoiseen läsnäolevaan kuunteluun

Kommentointi on suljettu.