Moikka!
Varaa itsellesi tunti aikaa kanssani, jossa opetan sinulle kuinka sinä voit hoito-, sosiaali- tai kasvatusalan ammattilaisena auttaa asiakkaitasi moninkertaisesti paremmin.
Tämä tapaaminen kannattaa, jos pohdit työssäsi jotain seuraavista asioista:
- Pidät työstäsi, mutta työ vie ylimääräistä energiaa.
- Työ aiheuttaa sinulle ajoittain paineita tai ärsyynnyt.
- Sinulla on joitain tai paljon ”ärsyttäviä” tai ”liian haastavia” asiakkaita.
- Et tiedä kuinka syventäisit asiakastyön vuorovaikutusta ja laatua.
- Sinulta puuttuu henkisiä työkaluja asiakkaiden kanssa työskentelyyn.
- Ammatillisuutesi ”pyörii” paikoillaan.
- Sinulla on paljon erilaisia menetelmiä käytössäsi, mutta et tiedä miten niistä saa kaiken irti.
Olen huomannut, että nämä ovat (liian) yleisiä asioita, joiden kanssa hoito-, sosiaali- ja kasvatusalalla painitaan. Ammattilaisilla on halu auttaa, mutta henkinen paine kaventaa työtyytyväisyyttä.
Olen kouluttanut ammattilaisia vuodesta 2012 lähtien ja todennut, että ammattilaiset voidaan jakaa karkeasti kolmeen eri ryhmään.
- Menestyvät ammattilaiset. He ovat niitä, jotka pystyvät auttamaan asiakkaitaan helposti. He pysähtyvät asiakastilanteisiin ja ovat asiakasta sekä itseään varten juuri siinä tilanteessa. Hankalatkaan asiakkaat eivät ärsytä. Heillä riittää myötätuntoa asiakkaille ja itselleen ja näkevät asiakkaiden hyvät puolet. Työ tuottaa heille myönteistä energiaa.
- Selviytyvät ammattilaiset. He ovat niitä, jotka saavat tuloksia asiakkaidensa kanssa, mutta kokevat työnsä ajoittain aiheuttavan paineita tai ärsytystä. Heillä on ajoittain ärsyttäviä ja liian haastavia asiakkaita. Asiakaskohtaamiset jäävät välillä pinnallisiksi ja ammattilaisen oma olo on usein väsähtänyt.
- Taistelevat ammattilaiset. He ovat niitä, jotka pystyvät usein auttamaan asiakkaita, mutta heiltä puuttuu henkisiä työkaluja asiakkaiden kanssa työskentelyyn. Työ tuntuu työltä ja on tunne, että muut ohjaavat omaa työtä ja omat vaikutusmahdollisuudet puuttuvat.
Kaksi viimeistä ryhmää eivät ole täysin tyytyväisiä työhönsä ja työ aiheuttaa ylimääräistä kuormitusta, joka heijastuu vapaa-ajallekin.
Kun olen tarkastellut menestyneiden ammattilaisten eroja kahteen muuhun ryhmään, niin selkeänä erona on tunnetaidot. Menestyvät ammattilaiset tiedostavat paremmin oman tunne- ja ajattelumaailmaansa. He ovat harjaantuneet elämään enemmän hetkessä. Tämä lisää heidän herkkyyttään olla asiakassuhteissa ja sen avulla he ovat myötätuntoisia sekä asiakasta että itseä kohtaan.
Käymme tapaamisessa läpi, kuinka sinä voit kehittää tunnetaitojasi ja sen kautta auttaa asiakkaitasi moninkertaisesti paremmin. Kuka tahansa voi siirtyä menestyneiden ammattilaisten joukkoon, vaikka työ olisi nyt selviytymistä tai taistelua. Sen voi tehdä myös nopeasti, kun tietää mitä on tekemässä.
Tässä ei ole kyse trendien seuraamisesta tai uusista tunnetaitotekniikoista. Kysymys on muutamista harjoitteista, joiden pohjalle kaikki rakentuu. Tunsin itseni välillä epäröiväksi, kun mietin, että voiko kaikki olla kiinni näin pienistä asioista. Mutta asiakkaani ja omat tulokseni puhuivat puolestaan, joten uskottavahan se oli.
Asiakkaani ovat siirtyneet menestyviksi ammattilaisiksi. He ovat saaneet myös erinomaista asiakaspalautetta asiakkailta ja heidän perheiltään.
Uskon ja tiedän, että tämä tapaaminen voi auttaa sinua siirtymään menestyjien kategoriaan, jos olet
- Valmis investoimaan omaan kasvuusi ja ammatilliseen osaamiseesi. Oikeasti. Ei siis pelkkää tietoon vaan myös siihen, että oman työn tekemisesi luonne muuttuu.
- Valmis tekemään töitä menestymisen eteen. En ole taikuri ja en pysty taikasauvaa heilauttamalla muuttamaan sinua. Olen rinnallakulkija, joka haluaa sinun menestyvän ammattilaisena ja voivan hyvin ihan yhtä paljon kuin sinä itse haluat.
- Pystyt ja haluat auttaa ihmisiä tavalla, joka tuottaa sinulle itsellesi myönteistä energiaa.
Jos olet tällainen hoito-, sosiaali- tai kasvatusalan ammattilainen, niin varaa aika ilmaiseen tapaamiseen kanssani zoomin välityksellä ja kuulet mitä sinun pitää tehdä.
Terveisin, Maria
Ota yhteyttä allaolevalla lomakkeella, niin sovitaan yhteinen online-tapaamisaika ja jutellaan